1403/07/08 12:59


15   15761
تاریخ انتشار: 1396/02/22 01:04
مهندس ورزشی
جلسه هیات اجرایی به ریاست مهندس ورزشی معاون محترم فرماندار و جانشین ستاد انتخابات برگزار شد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان بهبهان جلسه هیات اجرایی به ریاست مهندس ورزشی معاون محترم فرماندار و جانشین ستاد انتخابات برگزار شد.
مهندس حمید رضا ورزشی در خصوص زمان تبلیغات قانونی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا گفت : طبق ماده 61 فصل پنجم آیین نامه انتخابات شورای شهر مدت فعاليت تبليغات انتخاباتي براي كليه نامزدها يكسان است و (8) روز قبل از روز اخذ رأي آغاز مي گردد و تا (24) ساعت قبل از روز اخذ رأي ادامه خواهد داشت .
وی افزود : در فعاليت هاي تبليغات انتخاباتي ، کاندیداهای محترم باید به موارد قانونی توجه ویژه داشته باشند و از انجام امور تبلیغاتی که تخلف محسوب می شود پرهیز نموده و پایبند قانون باشند البته این موارد توسط عوامل اجرایی انتخابات رصد خواهد شد و طی پيگرد قانوني قرار مي گيرند .


جانشین ستاد انتخابات شهرستان بهبهان یاد آور شد : اموری که تخلف تبلیغاتی محسوب می شوند شامل :
1- نوشتن و يا اظهار مطالب خلاف واقع .
2- ديوار نويسي ، راه اندازي كاروانهاي تبليغاتي و استفاده از بلندگوهاي سيار خارج از محل سخنراني و يا ستاد تبليغاتي انتخاباتي .
3- اعلام نظر شخصيتها در تأييد نامزدها با ذكر عنوان و مسئوليت آنان .
4- استفاده از صدا و سيما و ميز خطابه نماز جمعه و يا هر وسيله ديگري كه جنبه رسمي و دولتي دارد .
5- فعاليت انتخاباتي كارمندان در ساعات اداري .
6- استفاده از وسايل و امكانات وزارتخانه ها ، ادارات ، شركتهاي دولتي و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداريها و شركتها و سازمانهاي وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتي كه از بودجه عمومي ( به هر ميزان ) استفاده مي كنند و همچنين در اختيار گذاشتن وسايل و امكانات مزبور .
7- فعاليت تبليغاتي مجريان و ناظران انتخابات براي نامزدهاي انتخاباتي در قلمرو جغرافيايي مسئوليت خود .
8- الصاق هرگونه آثار تبليغاتي نامزدها بر روي علائم راهنمايي و رانندگي ، تابلوي بيمارستان ، تابلوي مدارس و ساير مؤسسات آموزشي و تابلوهاي منصوبه در معابر عمومي توسط بخش دولتي و وابسته به دولت و همچنين تأسيسات دولتي و صندوقهاي پست ، باجه هاي تلفن ، پست هاي برق و تلفن ، تابلوها و املاك بخش خصوصي ( مگر با رضايت مالكان يا متصرفان ) و هرگونه تابلوي راهنما ، مأمورين انتظامي در صورت مشاهده چنين مواردي متخلفان را جلب و بمنظور تعقيب قانوني به مقامات قضايي تحويل مينمايند . شهرداريها موظف اند با استفاده از امكانات نسبت به امحاء چنين اوراقي اقدام نمايند .
9- تبليغ عليه نامزدها و هرگونه هتك حرمت و حيثيت آنان .
10-  پاره يا معدوم نمودن عكس و آثار تبليغاتي نامزدهاي انتخاباتي در مدت و زمان قانوني تبليغات كه در محلهاي مجاز الصاق شده و يا نصب شده باشد .
11- انجام هرگونه فعاليت تبليغاتي تحت عنوان داوطلبي خارج از مهلت قانوني تبليغات .
حمید رضا ورزشی معاون فرماندار شهرستان بهبهان در ادامه در خصوص ستاد های تبلیغاتی کاندیداهای محترم شوراهای شهر و روستا گفت : همزمان با آغاز كار ستاد تبليغات انتخاباتي نامزدها ، نشاني و محل ستاد و نام مسئول آن بايد كتباً و با امضاي نامزد انتخاباتي مربوط ، به آگاهي هيأت اجرايي حوزه انتخابيه برسد.
همچنین لازم به ذکر است طبق قانون تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا هر داوطلب تنها مي تواند در شهر بهبهان فقط يك ستاد تبليغاتي داير نمايد.
وی در ادامه افزود : طبق ماده 66 قانون تبلیغات هرگونه عكس و آثار تبليغاتي نامزدهاي انتخاباتي كه در محل شعبه ثبت نام واخذرأي وجود دارد بايد قبل از اخذرأي ، توسط اعضاي شعبه امحا شود .
مهندس ورزشی در پایان با بیان این که همه پیش بینی های لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور ، رقابتی ، سالم با مشارکت حداکثری صورت گرفته ، گفت : آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری مردم وجود دارد و انتظار می رود کاندیداهای محترمی که می خواهند برای حضور در پارلمان شهری  (شورای شهر ) با هم رقابت کنند و برای عمران و آبادانی و توسعه شهر خود تلاش کنند ضمن رعایت قانون از انجام فعالیت های تبلیغاتی که موجب بدنما شدن فضای شهر و آلوده شدن محیط می شود خودداری نمایند.




Copy Right 2015 Artmis.ORG